2014. május 28., szerda

Sikeres tradek - Apple

Részvének
Beszálló
T/P 1
T/P 2
S/L

AAPL
605,0
615,23
623,00
18,20
LONG






Appel - napi grafikon

Az Apple napi chartja látható a fenti grafikonon, melyben egy tökéletes pozícióm volt.
Az árfolyam április 25 és május 19 közötti időszakban egy sávban mozgott.
A pozíció megnyitásához kitörési stratégiát alkalmaztam. Én már akkor megvettem a részvényt, amikor kijött a május 19-i gyertya a sávból.
Azonban, ha nem lettem volna bitzos a stratégiámban, akkor kiis ugorhattam volna a pozícióból, mert a kitörést követő napokban a mozgás nem volt jelentős .
Szerencsére a kitörés után a sáv tetejére regadva oldalazott az ár, ami egy ujabb jelet adott a beszállóra és erősítette az előbb leírt ötletemet, miszerint LONG a piac.
A S/L meghatározásához a sáv közepét vettem alapul (a sáv közepe általában egy erős szint és megfelelő stop-ok elhelyezésére).
Két célárat határoztam meg:
TP1: Az elsődleges célárat (a charton be van jelölve pirossal) úgy határoztam meg, hogy a sáv szélességét rámértem a kitörési szintre LONG irányba.
TP2: A másodlagos célár meghatározásához (kék vonalak) a kitörés utáni lelülés adta a lehetőséget. Ha jól megnézzük, akkor rájöhetünk, hogy egy BULL zászlót alakított ki az árfolyam, melynek a célárát úgy határozzuk meg, hogy a megelőző emelkedést rámérjük a kitörési szintre.
Amint látható az elmélet helyes volt és profittal zárult a kereskedés.
RR arány TP1 esetén: 1,061
RR arány TP2 esetén: 1,868
©Tradersreadme - Tőzsde Blog