2014. június 21., szombat

Sikeres tradek - Goldman Sachs

*  *  *  *  *  Sikeres tradek  *  *  *  *  *
Részvény: Goldman Sachs
Ticker: GS
Időttáv: D1
Irány: LONG


Beszálló: 168,00
S/L: 165,40
T/P: 170,50


RR arány: 0,962
Mielőtt ismertetem a trade megnyitásához vezető gondolatmenetet, szeretném bemutatni a megújult blog-bejegyzési struktúrát. A könnyebb átláthatóság kedvéért a tradek gyors leírása a chart mellett kapott helyet, így azokra az olvasókra is gondolok, akik csupán megnézik a beszállási pontot, a TP-t és a S/L-t, esetleg a trend irányát. Az eddigi elrendezéssel ellentétben megpróbáltam úgy átalakítani a sablont, hogy ne keljen görgetni a lapot, arra törekedtem, hogy a chart és a szöveg elférjen egy oldalon.

Tervezem, hogy elindítok egy napi rendszerességű áttekintőt, melynek témája az aktuálisan vizsgált részvények rövid összegzése és az esetleges signal-ok ismertetése lesz. Ez a kitekintő minden hétköznap 12:00 és 13:00 között e-mail formájában kerül majd kiküldésre és valószínűleg egy új rovatot is kap majd a blogon belül.

A Goldman Sachs napos grafikonja látható a fenti ábrán, melyben egy Long irányú pozíciót nyitottam a múlthéten. Az árfolyam a terveimnek megfelelően alakult, így a pozícióm profitban zárult. 

A szokásos módon kezdtem a részvények között keresgélni, először megnéztem a S&P500 index grafikonját és a szektorindexeit. Azt a következtetést vontam le, hogy a pénzügyi szektor indexe az S&P-t követve újabb csúcsra mehet, így kézenfekvő volt ebben a szektorban keresgélni. Alapvetően kitörési jelzéseket kerestem a pénzügyi vállalkozások árfolyamának alakulásában.Így meg találtam a GS papírját, melyben egy emelkedést követő oldalazásra lettem figyelmes. Nem vettem meg a papírt a kitörési gyertyában, hanem beállítottam egy vételi megbízást a kitörési gyertya maximuma fölé, mellyel egy előbbi csúcs (2014 március 17.-i csúcs) maximum pontja fölött léphettem piacra. Mindennek azaz oka, hogy el akartam kerüli a fals kitörést, illetve a 168-as kerek szám szintje védte a pozíciómat, illetve az előző csúcs visszapattintó hatását is kiszűrtem.

S/L-t a kitörési gyertya minimuma alá helyeztem el, melyet a sárga vonallal jelölt csökkenő irányú trendvonal is védett.

TP megállapításánál először egy zászló kereskedési elvét alkalmaztam (rámértem a zászló szárát a range alsó szintjére), azonban észre vettem, hogy van egy szint az így megállapított céláramig. A biztonságot szemelőt tartva a 170,50-es árszintet állapítottam meg célárként. Valószínűnek tartom, hogy az árfolyam eléri a 174-es árszintet, azonban a héten zárni akartam a pozíciómat. Az RR-arány volt már meggyőzőbb, azonban ezt egy kis kockázatú kereskedésnek ítéltem, így megfelelő volt számomra az 1-alatti reward.
©Tradersreadme - Tőzsde Blog